oboseala continua oboseala birou cauze oboseala

Te simti mereu ca Frumoasa din Padurea Adormita? Iata de ce ti-e somn tot timpul!

Ai auzit de sindromul “Frumoasa din Padurea Adormita”? Probabil ca nu, e doar o inventie de-a noastra prin care ne referim la starile persistente de somnolenta din timpul zilei (aproape toate ne confruntam cu ele in secolul vitezei!). Daca si tie ti-e somn cand ar trebui sa fii energica si productiva, chiar daca te bucuri de un numar decent de ore de somn pe timpul noptii, continua sa citesti!

Starile de somnolenta nejustificata te impiedica sa iti sustii ritmul cotidian asa cum ar trebui, asa ca investigheaza cu atentie cateva cauze ascunse ale dorintei excesive de a dormi. Ele pot fi de vina pentru oboseala permanenta de care te plangi frecvent si careia nu poti inca sa ii gasesti o rezolvare.

Consumi insuficiente grasimi

Nu, nu este vorba despre orice grasimi, ci despre cele sanatoase, nesaturate, pe care le gasesti in fructul de avocado, uleiul de masline si fructele oleaginoase. Acesti nutrienti esentiali sunt ca un combustibil pentru creierul tau, de vreme ce sunt folositi tocmai pentru productia de energie. Iata de ce, in lipsa lor, te vei simti cu siguranta obosita.

Incearca sa mananci la micul dejun  oua fierte cu felii de avocado, de pilda. Aprovizioneaza-te cu ulei din samburi de struguri sau de migdale pentru prepararea salatelor si vei observa ca rezervele tale de energie vor creste simtitor. Rondelele de telina verde, morcovi sau castraveti, consumate impreuna cu ulei de arahide sau de migdale, sunt gustari excelente pentru cresterea nivelului de energie.

Ai intoleranta la gluten

Daca dormi cel putin 8 ore pe noapte, nu esti sedentara, nu desfasori activitati epuizante si te hranesti sanatos, dar tot te confrunti cu stari frecvente de oboseala, ai putea avea o sensibilitate cauzatoare de somnolenta excesiva  – intoleranta la gluten.

Numeroase alimente procesate (fast-food, chipsuri, cereale, pizza, prajituri de cofetarie etc.) contin cantitati mari de gluten, o proteina la care organismul tau ar putea avea o intoleranta. Solutia? Elimina din dieta produsele procesate si infrupta-te mai degraba din alimente vegetale si integrale. Unde mai pui ca nu scapi doar de oboseala, ci si de kilogramele in plus!

Esti deshidratata

Ok, poate bei suficiente lichide (sau cel putin asa ai senzatia), insa stiai ca exista ceea ce se numeste “deshidratare interna cronica”, o cauza principala a starilor de oboseala? Multi oameni cred ca daca beau sucuri naturale, cafea, ceai si alte bauturi, furnizeaza organismului lichidele de care acesta are nevoie. Insa in realitate, doar apa plata si plantele te ajuta sa iti mentii nivelul optim de hidratare, deoarece fluidul nu este eliminat atat de repede prin diureza.

Bea apa in cantitati mici si dese si consuma 7-9 portii de fructe si legume proaspete in fiecare zi, vei vedea ca starile de somnolenta se vor diminua treptat.

Consumi prea multa cofeina

Daca bei multa cafea, sa zicem 4-5 cani pe zi, aceasta ar putea fi cauza oboselii cronice cu care te confrunti. Excesul de cofeina afecteaza functionalitatea glandelor adrenale, hormonii tai scapa de sub control si astfel se instaleaza starile de oboseala. Incearca sa consumi bauturile pe baza de cofeina cu moderatie si intotodeauna in prima parte a zilei.

Alte cauze ale somnolentei excesive pot fi lipsa de exercitiu fizic (profita de orice ocazie pentru a face miscare, fie si prin simplul urcat al scarilor), tulburarile digestive sau deficientele in anumiti nutrienti (fier, vitamina B2, acid folic).  Mananca echilibrat, evita excesele, pune-ti corpul in miscare si vei uita de somnolenta in exces!

Surse foto: healthyhappyft.com, songofstyle.com, shutterstock.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *