dieta pentru vacanta de vara

Dieta pentru vacanta de vara: meniu + exercitii fizice

Intotdeauna este bine sa tii o dieta pentru vacanta de vara, daca vrei sa ai un corp fit si sa fii mai increzatoare in fizicul tau. Pasul 1: nu amana inceperea unei diete echilibrate. Pasul 2: sustine efectele dietei cu un program zilnic de exercitii fizice. Nici dieta, nici exercitiile fizice nu ar trebui sa te sperie, pentru ca tot ce-ti propunem este simplu de pus in practica si cu rezultate foarte bune.

Dieta pentru vacanta de vara

Pentru a slabi sanatos, este recomandat sa urmezi o dieta cat mai echilibrata, in defavoarea unei alimentatii bazate pe un singur aliment, fie el fruct sau leguma. O dieta sanatoasa iti va oferi in schimb un organism mai zdravan, energic si detoxifiat, precum si un metabolism accelerat.

Dieta pentru vacanta de vara

Suzana Pretorian, de la Danubius Health Spa Resort Sovata, iti recomanda urmatorul meniu din dieta pentru vacanta de vara:

Dimineata

La trezire – un pahar cu apa calda cu lamaie, plus un suc proaspat de legume sau  un suc de verdeturi diluat cu apa.

Dupa 30 de minute – o masa de fructe – dar se va manca un singur tip de fruct. Pana la pranz nu se mananca nimic altceva decat fructe.

Pranzul – incepe masa cu o cantitate mare de salata – verdeturi plus alimente amidonoase sau un singur tip de proteina animala  (branza, peste, ou, sau carne)

Pana seara – bea apa, sucuri proaspete de fructe si legume

Cina – se va lua cu cel putin 3 ore inainte de culcare. Incepi tot cu o salata mare, la care se adaugi o supa de legume sau un singur tip de proteina animala.

Exercitii fizice in dieta pentru vacanta de vara

Daca vrei sa slabesti pentru a fi in forma maxima in vacanta de vara, alimentatia sanatoasa si echilibrata nu este suficienta. Poate fi, insa rezultatele vor avea efect pe termen scurt. Pentru rezultate optime pe termen lung, este indicat sa sustii dieta cu ajutor exercitiilor fizice.

Dieta pentru vacanta de vara

Sedentarismul este unul dintre principalii dusmani ai siluetei tale, insa in anotimpul cald iti este mult mai usor sa-l combati eficient.

Incearca sa gasesti 30 de minute pe zi (consecutive sau in doua reprize) in care sa faci miscare. Nici macar nu este nevoie sa-ti faci abonament la sala. Orice activitate fizica pe care o practici zilnic cu placere te va ajuta sa slabesti mai usor si, pe deaspura, iti va oferi o multime de alte beneficii: iti imbunatatesti sanatatea cardiovasculara, reduci riscul de hipertensiune, diabet si alte afectiuni, ai o stare de spirit mai buna, reduci stresul, iti intaresti musculatura. Iata ce poti face in cele 30 de minute:

– urca si coboara scarile in loc sa iei liftul
– scoate cainele la o plimbare mai lunga
– iesi cu copilul in parc si alearga/joaca-te cu el
– pe distante mici, mergi pe jos in pas alert in loc sa mergi cu masina
– coboara cu o statie mai devreme si mergi pe jos pana la serviciu
– danseaza
– fa exercitii de inviorare chiar si atunci cand te uiti la televizor

Reguli pentru programul de exercitii fizice

– poarta imbracaminte si incaltaminte confortabile si lejere, care sa-ti permita sa te misti in voie.
– protejeaza-te de razele soarelui – aplica o crema cu FPS si poarta ochelari de soare
– evita sa faci miscare intre 12:00 si 15:00, cand razele soarelui sunt foarte puternice
– fa exercitii de incalzire inainte de orice antrenament, pentru a-ti pune sangele in miscare si a-ti pregati organismul pentru efort
– hidrateaza-te in timpul activitatii fizice – prin transpiratie, pierzi apa si te poti alege cu crampe musculare si o usoara deshidratare. Ideal ar fi sa bei intre 150 si 350 ml apa la o sesiune de 30 de minute de exercitii fizice.

Sursa foto: nextavenue.org

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *