dieta craciun

Dieta cu lamaie pentru sezonul petrecerilor: meniul complet

Sezonul petrecerilor este fix dupa colt, asa ca daca vrei sa mai slabesti pentru a putea purta cu gratie rochiile pe care ai pus ochii, este momentul sa incepi o dieta rapida, cu rezultate satisfacatoare. Dieta cu lamaie sau dieta cu limonada poate fi exact ceea ce ai nevoie inainte de Craciun.

Stii deja ca infometarea nu este o optiune in cazul in care vrei sa slabesti. Sau cel putin nu una sanatoasa. De altfel, chiar si cu o dieta echilibrata este foarte greu sa slabesti imediat, insa atat timp cat poti incerca un regim alimentar detox mai putin agresiv cu organismul, poti sa o faci fara sa te simti vinovata.

Daca ai probleme de sanatate, nu tine nicio dieta fara sa consulti un medic.

Dieta cu lamaie: minus un kilogram pe zi

Cele mai multe diete care promit sa te faca sa arati ca trasa prin inel sunt promovate de vedete sau devin cunoscute prin nutritionistii celebritatilor. Dieta cu lamaie a devenit celebra dupa ce Beyonce, Jennifer Aniston si Heidi Klum (printre altele) au marturisit ca au slabit rapid cu ajutorul ei.

In principiu, daca este tinuta corect, dieta cu limonada topeste un kilogram pe zi si tine cel mult sapte zile. Asadar, poti slabi pana la sapte kilograme inainte de Craciun, fara sa te infometezi. Totusi, nu lua aceasta cifra ca fiind universal valabila, pentru ca fiecare organism functioneaza in ritmul sau.

Efecte dieta cu lamaie

Daca decizi sa tii dieta cu lamaie, trebuie sa stii ca efectele ei sunt urmatoarele:

– slabesti rapid, fara sa-ti pui in pericol organismul
– castigi un plus de energie si vitalitate
– imbunatatesti aspectul pielii
– alungi oboseala
– iti detoxifici organismul
– stimulezi digestia

Cum prepari limonada pentru dieta cu lamaie

– stoarce o lamaie
– adauga peste suc 300 ml apa plata (filtrata ar fi si mai bine)
– presara scortisoara si un praf de ardei iute (ardeiul iute are efect termogen si stimuleaza arderea accelerata a grasimilor)

Dieta cu lamaie – ziua 1

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– mix de fructe de padure
– un mar, o para, un iaurt
– un pumn de migdale

Gustare

– un pahar de limonada
– o banana
– un pumn de seminte de floarea soarelui sau de dovleac

Pranz

– salata de fasole sau de linte, stropita cu lamaie, otet si ulei de masline

Gustare

– un pahar de limonada
– legume crude (morcovi, apio, ridichi, castravete) sau un pumn de fructe uscate

Cina

– peste la gratar stropit cu lamaie
– legume fierte

Inainte de culcare

– un pahar de limonada (de aceasta data foloseste apa fierbinte sau calduta)

Dieta cu lamaie – ziua 2

In aceasta zi trebuie sa bei cat mai multa limonada, pentru a stimula digestia, eliminarea toxinelor si a apei din tesuturi. In plus, lamaia inhiba pofta de mancare. Bea limonada inainte de fiecare masa si intre mese, cand simti ca ti se face foame.

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– fructe, iaurt si 2 lingurite de cereale integrale
– un pahar de lapte de soia

Gustare

– 8 migdale nesarate
– un pahar suc de fructe, diluat cu apa

Pranz

– supa de legume
– tartina cu paine integrala si branza

Gustare

– 2 crackersi cu branza de vaca si rosii cherry

Cina

– pui la gratar cu dressing de lamaie, usturoi si ulei de masline
– legume verzi sotate si presarate cu seminte de susan
– mar copt cu scortisoara

Inainte de culcare

– un pahar de limonada calda sau fierbinte

Dieta cu lamaie – ziua 3

In aceasta zi, te concentrezi pe arderea grasimilor. Este cunoscut faptul ca alimentele bogate in vitamina C sunt esentiale pentru arderea depozitelor adipoase. Prin urmare, pe langa lamaie, care are un continut urias de vitamina C, trebuie sa consumi cat mai multe legume si fructe, ca atare sau in combinatie cu cereale integrale.

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– 1 ou posat
– 2 felii toast unse cu unt, plus o rosie la gratar
– 1 mar
– 1 pahar lapte organic

Gustare

– 1 fruct
– cateva alune nesarate
– 1 pahar suc proaspat de lamaie cu mere si legume la alegere

Pranz

– salata de fasole alba, fasole rosie, naut (cate trei linguri din fiecare), rosii, ardei gras si dressing de lamaie
– o chifla integrala
– salata verde cu ceapa
– 1 kiwi

Gustare

– 1 cracker cu branza de vaci si fructe

Cina

– mancarica de legume (rosii, naut, spanac, cartofi, orez brun)
– banana pe grill cu 2 patratele de ciocolata neagra

Inainte de culcare

– un pahar de limonada calda sau fierbinte

Dieta cu lamaie – ziua 4

In aceasta zi, reglezi nivelul de zahar din sange, pentru a pierde si mai mult in greutate. Este nevoie sa adaugi o lingurita suc de lamaie la toate mancarurile din timpul zilei. De asemenea, pentru a regla glicemia, trebuie sa consumi proteine, sa mananci la intervale regulate si sa optezi pentru alimente cu indice glicemic scazut.

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– bol de cereale cu lapte si fructe uscate
– 1 fruct

Gustare

– salata de fructe
– 1 pahar lapte organic

Pranz

– salata de fasole
– 1 cracker cu putin unt
– iaurt

Gustare

– un pumn de struguri
– 1 lingurita de seminte de floarea soarelui

Cina

– somon la cuptor cu lamaie
– legume la aburi

Inainte de culcare

– un pahar de limonada calda sau fierbinte

Dieta cu lamaie – ziua 5

In aceasta zi, consumi mai putin zahar, dar mai multi carbohidrati. De ce? Pentru ca organismul iti va cere “dulce”. Nu-l refuza, dar nici nu exagera.

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– smoothie de banane (300 ml lapte de soia, 1 banana, 1 lingurita de stafide, 1 iaurt)
– 2 felii toast unse cu unt

Gustare

– seminte si fructe uscate

Pranz

– cartof la cuptor cu putina branza rasa si o salata mare
– 1 para sau 1 piersica

Gustare

– legume crude cu humus

Cina

– ardei umplut, fara carne (4 linguri orez basmati, 2 lingurite seminte de pin, ceapa verde, rosii cherry, 60 g branza feta)
– legume la aburi
– mar copt cu scortisoara si sirop de artar

Dieta cu lamaie – ziua 6

Te apropii de finalul dietei si probabil abia astepti sa revii la alimentatia obisnuita. Nu te grabi, inca mai ai doua zile de sacrificii culinare. In ziua a 6-a a dietei cu lamaie, pui accent pe grasimi. Da, ai auzit bine. Desi sunt bogate in calorii, grasimile sunt esentiale pentru organism, atat timp cat vorbim despre cele sanatoase (acizi grasi esentiali din pestele gras, seminte, nuci, alune etc si grasimi nesaturate din ulei de masline, de exemplu).

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– 1 ou fiert tare, 1 rosie, 1 felie de paine integrala
– 1 pumn de fructe de padure

Gustare

– 1 pumn de alune, migdale, fistic sau nuci
– 300 ml lapte de soia

Pranz

– 1 felie de toast cu somon si castravete crud
– 1 iaurt

Gustare

– 1 piersica
– seminte de floarea soarelui sau de dovleac

Cina

– paste integrale cu ton, porumb si broccoli
– legume la aburi stropite din belsug cu lamaie
– piure de fructe sau fructe uscate

Dieta cu lamaie – ziua 7

Ultima zi din dieta cu lamaie este dedicata fibrelor, asa ca poti consuma tot ce se termina cu “integral”. Vei stimula si mai mult detoxifierea si arderea grasimilor, iar pe deasupra vei primi si o doza buna de vitamine si minerale.

Dupa trezire:

– bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Mic dejun

– salata de fructe
– 1 iaurt cu 2 lingurite de cereale integrale
– 1 pahar de lapte organic

Gustare

– 1 fruct
– 1 pumn de alune si seminte

Pranz

– 1 avocado mic cu peste sau fructe de mare
– salata verde cu dressing de lamaie, ulei de masline si otet balsamic
– 1 mar

Gustare

– 1 cracker cu branza rasa deasupra

Cina

– omleta din doua oua, ciuperci si putina branza
– legume la aburi
– 1 banana mica
– cateva fructe de padure

Inainte de culcare

– un pahar de limonada calda sau fierbinte

Ce spui de dieta cu lamaie? Te tenteaza sa o tii?

Surse info: sofeminine.co.uk, wewomen.com, webmd.com

Sursa foto: huffingtonpost.co.uk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *