alimente superhidratante

Alimente superhidratante intr-o vara torida

Vara ai la dispozitie o multime de alimente superhidratante, care iti dau energie si mentin buna functionare a organismului. Medicii recomanda un consum de cel putin 2 litri de lichide pe zi, iar in sezonul estival chiar mai mult, intrucat pierzi mai multa apa. Fiecare sistem din organism depinde de apa pentru a functiona. Ea transporta nutrientii catre celule, stimuleaza eliminarea toxinelor, regleaza temperatura corporala si inlesneste oxigenarea tesuturilor.

Conform unui studiu realizat de Academia Nationala de Medicina din SUA, 80% din cantitatea de apa necesara organismului provine din consumul de lichide (apa, ceaiuri), iar restul de 20% provine din consumul de alimente cu un continut ridicat de apa. Asadar, trebuie sa consumi in primul rand apa. Stim ca auzi peste tot acest indemn, e ca atunci cand erai mica si parintii iti spuneau ca trebuie sa faci ceva anume pentru ca este foarte important, dar niciodata nu faceai. Acum poti schimba foaia, ar fi in favoarea ta.

Revenind la cei 20%, aceste alimente superhidratante iti ofera, suplimentar, fibre, electroliti si vitamine, toate esentiale in lunile calduroase de vara.

Alimente superhidratante: pepenele verde

Pulpa rosie si zemoasa de pepene contine 92% apa si 8% zaharuri naturale, plus calciu, magneziu, potasiu, sodiu, vitamina C, betacaroten si licopen.

Pepene rosu alimente superhidratante

Alimente superhidratante: castravetii

Contin 95% apa si iti furnizeaza calciu, magneziu, sodiu, potasiu, fier, siliciu, vitamina A si vitamina C.

Alimente superhidratante: ardeii grasi

Contin peste 90% apa si multe vitamine si minerale (vitamina B6, acid folic, tiamina, vitamina C, betacaroten). Sunt excelenti atat in salate, cat si ca finger food. Ardeii rosii, de exemplu, iti furnizeaza o cantitate mare de vitamina C si contribuie la asimilarea fierului si reiinoirea celulara.

Alimente superhidratante: tomatele

Sunt bogate in fibre, vitamine (C, E) si licopen. Iti confera rapid senzatia de satietate, regleaza tranzitul intestinal si favorizeaza asimilarea calciului in oase.

Rosii tomate alimente superhidratante

Alimente superhidratante: dovleceii

Suntem in plin sezon al dovleceilor si ar fi pacat sa nu profitam din plin de beneficiile lor. Pe langa faptul ca sunt doldora de apa, contin si o multime de subtante nutritive esentiale, precum vitamine din complexul B, potasiu si luteina.

Alimente superhidratante: merele si perele

Pe langa fructele de sezon, vara poti face abuz de mere si pere. Aceste fructe traditionale contin preponderent apa, insa iti furnizeaza si fibre solubile, plus vitaminele A, B, C si E. Sunt bune pentru o digestie optima si intaresc sistemul osos si muscular.

Morcovii, salata verde, spanacul, apio si broccoli sunt alte alimente superhidratante care pot completa necesarul zilnic de apa pentru organism.

Surse foto: aliexpress.com, elitedaily.com, bydivinedezignliving.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *