soothie dieta

10 smoothie-uri care iti alina pofta de dulce in dieta

Cand decizi ca este momentul sa tii o dieta, trebuie sa iei in considerare faptul ca vei da peste foarte multe piedici care iti vor deturna atentia de la scopul tau. Pofta de dulce este una dintre aceste piedici si nu are legatura cu senzatia de foame, ci cu mecanismul creierului de a obtine o recompensa cat de mica pentru privarea de la ceva ce nu i-a fost niciodata interzis in totalitate.

Ce poti face pentru a combate pofta de dulce in dieta? Pff, pai sa vezi, poti bea un pahar de apa, poti pleca urgent de langa orice sursa de dulce, poti roade un fruct, poti trage un pui de somn, te poti incuia cateva minute in dormitor, poti alerga 5 minute in jurul blocului, poti face un dus fierbinte (say what?!), in fine, ai inteles ideea.

Acum, daca la tine functioneaza solutiile astea, inseamna ca dieta ta este floare la ureche. Daca nu, cel mai probabil n-ar trebui sa fortezi imblanzirea creierului, ci mai degraba sa-i asculti doleantele. Smoothie-urile cu fructe pot fi solutia perfecta pe termen lung: sunt dulcegi, satioase si, pe deasupra, au si un aport consistent de substante nutritive.

Secretele unui smoothie delicios

Baza unui smoothie de fructe contine, de obicei, ingrediente care au o textura cremoasa si dulce, cum ar fi banana sau mango. Pentru un gust mai putin dulce poti folosi avocado. Daca vrei sa tai caloriile din smoothie la acest capitol, atunci foloseste cuburi de gheata sau cuburi inghetate din apa de cocos.

Pentru partea lichida, poti folosi apa plata, suc proaspat de portocale, apa de cocos, lapte degresat, lapte obisnuit, lapte de cocos, lapte de migdale sau lapte de soia.

In general, in retetele de smoothie se folosesc fructe congelate, pentru ca cele proaspete fac bautura mai apoasa. Optional, poti adauga in smoothie si pudra proteica, o lingurita de ulei de cocos si/sau indulcitori.

1. Smoothie cu ananas

– un bol mic cu bucatele de ananas congelat
– ½ banana
– 4-5 cuburi gheata
– ½ pahar iaurt
– 1 pahar de lapte degresat

2. Smoothie cu zmeura

– 1 ceasca de zmeura
– ½ banana
– ½ pahar lapte migdale
– ¼ pahar apa rece
– ½ pahar iaurt grecesc

3. Smoothie cu capsune

– 1 mana de capsune
– ½ banana
– 3-4 buchetele de broccoli (nu se va simti gustul, dar primesti mai multe vitamine si minerale)
– 1 lingurita pudra proteica (poate fi cu aroma de vanilie)
– 1 pahar lapte de migdale neindulcit
– 1 lingurita seminte de chia
– ½ lingurita scortisoara
– cuburi de gheata (optional)

4. Smoothie cu mure

– 1 ceasca de mure
– 1 pahar lapte de migdale
– 1 lingurita extract de vanilie
– 1 banana mica
– 1 lingurita seminte de chia
– 1 lingurita indulcitor

5. Smoothie cu piersici

– 1 pahar iaurt grecesc
– ½ pahar nectar de piersici
– 1 piersica
– ½ nectarina

6. Smoothie cu mango

– 1 bol mic cuburi de mango
– ½ piersica
– 1 pahar de iaurt cu aroma de vanilie
– 1 lingurita miere
– ½ pahar suc de portocale

7. Smoothie cu ciocolata

– 1 banana
– 1 lingurita unt de migdale
– 1 lingurita pudra de cacao
– 2 patratele ciocolata
– ½ lingurita scortisoara
– ½ pahar lapte

8. Smoothie 2 in 1 cu afine si mango

Strat mango:

– 1 mango taiat cuburi
– ½ banana
– ½ piersica
– ½ portocala
– ¼ pahar suc de portocale

Strat afine:

– 1 pahar iaurt
– 1 mana de afine
– ½ banana
– ¼ pahar lapte degresat

9. Smoothie cu pepene galben

– ½ pepene galben curatat si taiat cuburi
– 3 fire coriandru
– 1 cub mic ghimbir ras
– 1 pahar lapte degresat

10. Smoothie cu rodie

– semintele de la ½ rodie
– 1 mana de merisoare
– 1 iaurt
– 1 lingurita miere
– ¼ pahar lapte degresat


Surse foto: lecremedelacrumb.com, cookingclassy.com, laurenconrad.com, skinnymom.com, crunchycreamysweet.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *